Eric Gerhardsson hoppar av SD

I söndags valdes Eric Gerhardsson in i Gällivares kommunfullmäktige som SD-ledamot. Nu har han läst partiets program och hoppar av uppdraget. Jag har nu fördjupat mig i Sverigedemokraternas partiprogram och tyvärr får jag göra mina väljare besvikna. Jag kan inte ställa upp. Invandrarna är mina vänner, säger han. Beslutet att ställa upp för SD var inte helt genomtänkt, säger han till Norrbottens-Kuriren och Norrländska Socialdemokraten. Sverigedemokraterna saknar ledamöter i 52 kommuner, visar Svenska Dagbladets genomgång. Totalt är det 63 tomma stolar i fullmäktigeförsamlingar runt om i landet. Dessutom saknas ersättare i 51 kommuner vilket gör att det blir fler tomma stolar om någon SD-politiker hoppar av. Avhopp har under de gångna fyra åren varit vanligare inom SD än inom andra partier. Direkt efter förra valet stod 14 SD- stolar tomma, i slutet av mandatperioden var 56 obesatta. Hoppar av SD efter påläsning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0